Leasing czy zakup?

Tak realnie zakup sprzętu biurowego może być de facto dużym wydatkiem. Dlatego też wielu właścicieli biur zastanawia się, czy sensowne jest, żeby nabywać tai sprzęt, czy nie gorzej wziąć go w leasing na zasadzie wynajmu, a tym samym okroić własne koszty w tym zakresie.

Jedno i drugie rozwiązanie ma własne wady i zalety. Przede wszystkim wynajem drukarek jest rozstrzygnięciem tańszym. Dostajemy nowy sprzęt, a płacimy za niego niewiele.
Jednakże on nie jest na nieszczęście nasz. Musimy za niego płacić co miesiąc raty i także co miesiąc powinniśmy pamiętać o tym, aby rozliczać się z tych rat i księgować je sobie tak, ażeby odprowadzić VAT i w dodatku ażeby jeszcze odprowadzić sobie podatek dochodowy. Dlatego również nie dziwi fakt, że kilka osób zastanawia się, które rozwiązanie będzie natomiast nie gorzej wybrać i dlaczego akurat właśnie to. Systemy zarządzania drukiem jakby nie patrzeć są drogie. Dla firmy ma możliwość być to de fakto dość dość duży wydatek, dlatego należałoby się zastanowić, czy faktycznie zasadne jest, byśmy takie drukarki kupowali. Owszem zakup drogiego sprzętu za gotówkę nie jest zwyczajny, ale znowu płacić raty za coś, co nie jest nasze? Jeżeli już mamy leasing to tak samo mamy serwis sprzętu biurowego, tak jak przy zakupie i także trwa on przez cały okres leasingowania. Leasing jest z pewnością dla takich firm, które potrzebują co jakiś czas nowego sprzętu, kiedy zmieniają się techniki i wymagania. Jednak zakup jest oferowany dla takich osób, które tego nie potrzebują i przez lata mogą korzystać z takiego sprzętu, który już jest nieco przestarzały technologicznie.
Warto sprawdzić: Wynajem drukarek.

Share

One comment on Leasing czy zakup?

Dodaj komentarz