Inwestowanie w pozycjonowanie

Wydaje się, że umieszczanie linków w tekście jest bardzo łatwe. Wystarczy wpisać odpowiednią komendę, zakryć tekstem i wszystko gotowe. Z technicznej strony, jak najlepiej.

Problem polega na tym, że czytającymi strony internetowe nie są technicy, który oceniają jedynie prawidłowość stworzenia. Przeciwnie- strony internetowe przeglądają zwykli ludzie, którzy koncentrują się na informacji. Te same osoby bardzo nie lubią, gdy na siłę im się coś wciska, kiedy tekst napisany jest jedynie po to, aby reklamować coś innego. Bardzo szybko odchodzą od stron, gdzie przewijają się takie wątki. Niełatwo zresztą się dziwić- ani jedna osoba nie pragnie żeby nadużywano jego zaufania. Użytkownik globalnej sieci internet wchodząc na stronę oczekuje, że spotka się z wartościową treścią, a nie krypto-reklamą. Jeżeli ktoś potrzebuje podlinkować w tekście parę rzeczy, musi zrobić to umiejętnie.
Przede wszystkim, kryterium podstawowym powinno być to, że pragnie się być fair. Oznacza to, że każdy tekst powinien mieć w sobie jakąś wartość. Na pewno, nie chodzi o to, by wszystko w internecie było maksymalnie profesjonalne. Wiele osób robi coś hobbystycznie, inni nie otrzymują za prowadzenie strony takiego wynagrodzenia, by odpowiadało to najwyższej jakości. Jednakże niezależnie od tego, jak i za ile coś się robi, tekst nie powinien być zlepkiem bezsensownych zdań. Nie powinien też mieć chwytliwych, nieprawdziwych tytułów. Pewnie wiele osób czytających natknęło się na ten główny problem, kiedy to tytuł obiecywał szokujące wiadomości, jednakże faktycznie nie prezentował żadnej dodanej wartości. Takie praktyki są godne potępienia.
Następnym ważnym kryterium jest naturalność. Linki powinny wpasowywać się w treść. Po stronie piszącego stoi o tyle trudniejsze zadanie, że nawet kiedy pisze jakiś tekst pod link, treść powinien o niego zahaczać i wkomponowywać go jako część całości. Na pewno powinno się nad tym ciut pomyśleć, jednak efekt jest bardzo dobry. Nawet jedna osoba wszak nie preferuje zapychać internetu bezsensownymi treściami, a w zasadzie jeżeli czytelnik już po pierwszym akapicie stwierdzi, że wszystko jest jedynie pretekstem dla linku, niechętnie w niego kliknie. Warto pamiętać o tych regułach.
Warto sprawdzić: tworzenie zaplecza pozycjonerskiego.

FacebookTwitterGoogle+Share

Dodaj komentarz